Om oss

Gisle Eritsvær, veterinær, daglig leder

Jeg ble uteksaminert i Uppsala i 2001. Jeg har jobbet i både Sverige og Norge etter endt utdannelse. I 2006 begynte han å jobbe ved Lillehammer Dyreklinikk og i mai 2009 kjøpte jeg klinikken. Jeg har bred erfaring fra smådyrpraksis, hestepraksis og produksjonsdyrpraksis. Når det gjelder små selskapsdyr utfører jeg de fleste typer behandlinger. Mine spesialområder er kirurgi og tenner. I høsten 2013 tok jeg eksamen i smådyrskirurgi ved Karlslunde Dyrehospital i Danmark. Jeg er nå igang med videreutdanning inne tannbehandling på smådyr.

Kollegaer om Gisle: ”Det gir en trygghet for kunder og oss på klinikken, å vite at Gisle har en så bred og høy kompetanse. Og dessuten er spesialisert på en lang rekke områder. Gisle er utrolig god til å lytte og forklare – både overfor kunder og personalet. Derfor er han ikke ’bare’ leder, men også våres venn, som tar folk seriøst og byr på seg selv. Han arbeider ytterst profesjonelt og gir ikke opp.”

 

Mari Kjettlien Brennhaug, veterinær

Jeg har arbejdet på Lillehammer Dyreklinikk siden 2016. Ferdig utdannet i mai 2016. Jeg har erfaring med smådyr, hester og produksjonsdyr fra klinikk i England samt fra sommerferievikariater. Særlig interesse for medisinske utredninger (hva feiler dyret?) og bløtvevskirurgi.

 En opplevelse fra jobb, som har gjort inntrykk på meg: Jeg ville gjerne gi katten Nala, som hadde nyresvikt, sjansen til et lengre liv i stedet for bare å avlive. Det ble vellykket å behandle Nala, så hun fikk et år lengre enn, forventet med god livskvalitet.

Kollegaer om Mari: ”Det er en ren fornøyelse å ha Mari i huset, for utover hennes store kompetanse og allsidighet er hun ekstremt dedikeret. ’Ja det kan være, at jeg er litt for glad i pasientene, ’ reflekterer hun. Men kan man det, når det ikke går ut over ens profesjonalitet, kanskje gir det bare et nærere forhold til pasientene?! Hennes gode overblikk og velbevart ro, i alle situasjoner kommer oss alle til gode.”

 

Karoline, veterinær

 

Veronica Suserud, klinikassistent

Jeg begynte ved Lillehammer Dyreklinikk høsten 2013. Jeg er veterinærens høyre hånd og blekksprut på klinikken. Jeg har 2 års etterutdanning innenfor Key Nursing Skills, som jeg bruker flittigt – ikke minst innen for mine favoritområder anestesiovervåkning og laboratorieopgaver. Jeg brenner for dyrenes velferd og er interesseret i hundepsykologi, noe jeg ofte kan bruke på klinikken. 

En opplevelse fra jobben, som har gjort inntrykk på meg: En gatehund med tydelige tannsmerter gjorde stort inntryk på meg. Den var nervøs og aggressiv, da den kom inn på klinikken og etter trekk av 17 tenner og da helingsperioden er forbi kommer hunden på siste kontroll og er blitt en ny hund uten aggresjon og med ny livsglede.

Kolleger om Veronica: Veronica er allround og høyt kvalifiserer hjelp for oss alle. En kjempe energibunt, som er supereffektiv og serviceminded. Hun har en god forståelse for, hvilke behov kunder og pasienter har og hva det er bruk for på klinikken. Og så interesserer hun seg for klinikkens drift og utvikling. Hun er personen, som kommer med skisser for, hvordan vi kan innrede klinikken optimalt og forslag til forbedringer av driften.

 

Charlotte Mæland, klinikassistent

Jeg har jobbet på Lillehammer Dyreklinikk siden januar 2016. Jeg har en bachelor i organisasjon og ledelse. 

En opplevelse fra jobben, som har gjort inntrykk på meg: Jeg verdsetter hver eneste gang, når eier kommer inn med kjæledyret sitt og de ansatte på jobb har tid til å slå av en prat. Slik at vi og kundene kan snakke tiden litt vekk, i fellesskap.

Kolleger om Charlotte ”Man er ikke lenge på klinikken før man hører Charlottes varme og smilende latter. Hennes store omsorg  for både dyr og eier lager en god stemning på klinikken. Føler en pasient seg utrygg er hun der med det samme, med sitt blide vesen til å berolige. Deilig å ha en person rundt sig, som alltid stiller opp og tar vare på de rundt seg.”

 

Sara Husom, klinikassistent

Jeg har været på Lillehammer Dyreklinikk siden 2014 og bruker daglig min faglige kompetanse innen kundeservice, som jeg har tatt kurs i, og arbeidet med siden 2010. Jeg assisterer ved operasjoner og står for kundekontakt og oppfølgning. Dessuten har jeg 2 års skolegang innen naturbruk og hest med i bagasjen. Og har alltid hatt dyr selv og er oppvokst på gård.

 En opplevelse fra jobben, som har gjort inntrykk på meg: Jeg husker veldig godt hunden Frøya’s keisersnitt, som endte med de skjønneste valper. Det første, som jeg var med på rett etter jeg startet. Dette ble grunnen til at jeg selv fikk meg en Gordon Setter.

Kolleger om Sara: ”Hvor er….” det spørsmålet hører Sara ofte, for hun er våres ordensmenneske, som sørger for at det er ryddig og organiseret. Kunder får alltid tydelig informasjon. Hun er kjent for sine step-by-step forklaringer  i telefonen og resepsjonen og for sine lapper med stikord til hjelp for eierene ”

 

Monica Børde, klinikassistent

Jeg er assistent på Lillehammer Dyreklinikk og har erfaringer fra andre veterinær klinikker. Jeg begynte her i februar 2017. Jeg har alltid hatt mye med dyr å gjøre og alltid selv hatt dyr. Jeg tar masse kurs for å videreutvikle meg innen assistentoppgavene på klinikken. Det gjelder sånn som overvåking innen anestesi, og laser.

 En opplevelse fra jobben, som har gjort inntrykk på meg: Det var gøy å være med på keisersnitt av den franske bulldog Selfie.  Å få være med på et vellykket inngrep, og følge opp valpene i ettertid, så vi var sikre på, at mor og barn hadde det veldig fint J

Kolleger om Monica: ”Monica er veldig rask med forberedelser på klinikken til operasjoner og tannbehandlinger for eksempel. Hun tar alt med et smil og er alltid i godt humør. Det smitter! Og så er hun typen, som tar tak og hele tiden vil lære nytt.”

 

Anne-Solfrid, klinikassistent

Anne-Solfrid begynte ved Lillehammer Dyreklinikk i januar 2011. Hun har utdanning med bachelorgrad i husdyrfag fra Høgskolen i Nord-Trøndelag. I tillegg har hun ett år ved bioingeniørstudiet ved Høgskolen i Sør-Trøndelag.

 

Ida Marie Åmodt, administrator og poteten

 Jeg har været tilknyttet klinikken siden 2011 og er markeds- og økonomiansvarlig samt styremedlem. Jeg er utdannet sykepleier og jobber i tillegg ved en tannklinikk på Lillehammer.

 En opplevelse fra jobben, som har gjort inntrykk på meg: Det er en stor fornøyelse for meg hver gang jeg kan hjelpe misfornøyde kunder til å bli fornøyde, og oppklare misforståelser slik at de går ut med en god følelse likevel. 

 Kolleger om Ida ”Ida er veldig god til kundebehandling og service. Dessuten hjelper hun alle ansatte med ALT de trenger hjelp med. Hun fikser alt det, som vi ikke kan eller vil ordne omkring administrasjon og økonomi.”

 

 

 

 

 </