Hver femte vaksine er gratis

For oss er det viktig at både katter og hunder blir vaksinert, noe vi ønsker å rette mer fokus på. Derfor vil vi fremover gi deg hver femte vaksine gratis. Ønsker du å bestille time for vaksinering eller har du noen spørsmål? Ta kontakt via skjema på nettsiden eller ring oss på telefon 61 26 67 50 så hjelper vi deg.

Vaksinering av hund

Det er viktig å vaksinere hunden din og de fleste hunder i Norge blir i dag vaksinert mot valpesyke, leverbetennelse, hundepest og kennelhoste. Dette er noe vi kan utføre både på Gausdal Dyreklinikk og Lillehammer Dyreklinikk.

• Valpesyke – denne er svært smittsomt, gir alvorlig sykdom og høy dødelighet
  • Adenovirus – smittsom leverbetennelse og øvre luftveissykdom
  • Parvovirus – «hundepest»: dehydrering, blodig diaré og akutt død
  • Parainfluensa «kennelhoste»: luftveissykdom

Alle hunder som skal til utlandet må også få vaksine mot rabies. Ved vaksinering sjekker vi også at alt står bra til med dyret:

• sjekk av øyne
  • sjekk av ører
  • sjekk av poter og klør
  • sjekk av kroppsvekt
  • sjekk av tannhelse
  • sjekk av hud og pels
  • sjekk av hjerte og lunger
  • nevrologisk undersøkelse
  • undersøkelse av bevegelsesapparatet

Ønsker du å lese mer om vaksinering av hund, klikk her. Ønsker du å bestill time for vaksinering eller har du noen spørsmål? Ta kontakt så hjelper vi deg.

Vaksinering av katt

Når vi vaksinerer katten din blir den beskyttet mot de mest alminnelige kattesykdommer og samtidig er du med på å forbedre sunnhetstilstanden blant katter generelt i Lillehammer og omegn. Katter som lever ute, er utsatt for smitte fra andre katter. Og de kan være utsatt for stort smittepress. Innekatter kan bli smittet gjennom mennesker, som har vært i kontakt med smittestoff. De bør derfor vaksineres, for å unngå at din katt blir syk, samt for å hindre videre smittespredning.

I Norge vaksinerer vi som oftest mot kattepest, katteinfluensa, og chlamydia- infeksjon. Katter som skal til utlandet må vaksineres mot rabies i tillegg. Vi som jobber på Gausdal Dyreklinikk og Lillehammer Dyreklinikk har bred erfaring med vaksinering av katter. Har du noen spørsmål eller ønsker du å bestille time? Ta kontakt så hjelper vi deg og din katt. Les mer om vaksinering av katt her.

Følg oss gjerne på Facebook og Instagram.